Møborg-Sogneforening - Sportspladsen

Sportspladsen

Juni 2018: Vi er nu endelig SÅ langt, at vi er gået i gang med at indkøbe materiale og de første forberedelser er sat i værk, for at få lavet "Møborg pladsen" klar i løbet af 2018-19.

Akedah Aps, har søgt kommunen om at købe 1.500 kvm til opførelse af en ridehal, Møborg sogneforening har i maj 2018 fået råderetten og resten af området - den tidligere sportsplads og fodboldbane (inkl. tidligere mooncarbane der i dag er hegnet inde)

På selve pladsen vil der i løbet af sommeren og efteråret 2018 sat en overdækket grill-plads, et stort overdækket madpakkehus, med tiden også  to mindre sheltere. Der er desuden bevilliget midler, så vi kan føre vand til den del af pladsen, der tidligere var genbrugsplads. Her vil der også med tiden blive anlagt bordplade så der skabes en form for grovkøkken.

Og endelig har man fået lov at føre el op til pladsen og opsætte et toilet. Dette vil også blive ved den tidligere genbrugsplads.

Det er tanken, at der skal ryddes ud i beplantningen omkring den tidligere genbrugsplads, så der bliver en sti fra facilitetterne der og op til pladsen.

Der overvejes endnu hvordan det indhegnede område udnyttes bedst.

I kontrakten med Lemvig kommune indgår, at Møborg sogn er ansvarlig for at holde grunden, samt den tidligere fodboldbane, neden for sportspladsen.

Sogneforeningen er bevilliget havetraktor, benzin, mortotsav med ekstra kæde osv, samt trimmer til at holde pladsen. Så håber vi, at nok frivillige vil hjælpe til.

Opslagstavle

«Sep 2018»